II virtual seminar AFRADE Project (Agricultural FRAuds DEtection) – European Agricultural Subsidy fraud patterns and complex schemes of cross-border agricultural frauds

Il secondo seminario telematico del progetto “Agricultural FRAuds DEtection: towards a more effective risk analysis and a stronger cooperation between Member States tackling frauds in European agricultural subsidies” [2021-IT-AFRADE], finanziato dal Programma Antifrode dell’Unione (UAFP), tratterà del confine tra le fattispecie penali rilevanti e meri illeciti di natura civile o amministrativa, nonché di aspetti di diritto dell’Unione Europea circa l’armonizzazione della definizione di ‘frode’ e ‘frode sospetta’.
Interverranno i proff. Francesco Cingari (Università di Firenze), Alberto Gargani (Università di Pisa), Antonella Madeo (Università di Genova), Gherardo Minicucci (Università di Udine), Eleonora Sirsi (Università di Pisa); chairman il prof. Antonio Vallini (Università di Pisa); parteciperanno i proff. Minko A. Georgiev (Faculty of Economics – Agricultural University in Plovdiv, Bulgaria) e Monica M. Tudor (Institute of Agriculture Economics – Romanian Academy).

link